Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.
Užitečné informace lze nalézt v sekci "Doplňky do hry".
V případě jakýchkoliv problémů mě neváhejte kontaktovat.
Díky, užívejte si staré hry!
Dobrodružství kapitána Comica, jak by se česky dalo přeložit, je nepříliš známá akční plošinovka od Michaela Denia pro operační systémy MS-DOS z roku 1988. Jedná se o jednu z úplně prvních her s bočním scrollingem pro IBM PC, připomínající hry od Nintenda. Na samotný NES vyšla bez licence o rok později.
Příběh vypráví o kapitánu Comicovi, který je vyslán na misi na planetu Tambi. Musí najít tři artefakty – Mystické drahokamy, Tisíc mincí a Korunu věků. Aby je našel, musí procestovat mnoha rozmanitými prostředími. Hra končí pokud Comic najde všechny tři poklady.
Hra je rozdělena do osmi úrovní, z nichž každá obsahuje tři menší zóny. Hráč začíná se čtyřmi životy, za každých padesát tisíc bodů dostane další život, pokud již nemá maximum. Kromě životů disponuje hlavní postava štítem. Ten má ukazatel dvanácti dílků. Když nepřítel zasáhne, ubere dva dílky, pokud již nemá štít žádný dílek, hráč přichází o život. Občas lze v úrovni najít prostředky k doplnění stavu štítu, pokud je již plný, dodá další život. Na pravé straně obrazovky si je možné všimnout inventáře. Ve hře je spousta různých předmětů, které mají nějakou funkci – klíč na otevírání dveří, lepší firebally, kouzelná hůlka na teleportaci, boty umožňující vyšší skok, nebo například lucerna, která prosvítí temné prostory. Překvapilo mě, jak je hra těmito itemy různorodá.
Vizuál je, vzhledem ke svému roku vzniku, velmi vydařený. Hra je pěkně barevná, design různorodý s velkým množstvím objektů. Na první pohled si nelze nevšimnout, kde čerpal Commander Keen inspiraci. Ten, i když vyšel o dva roky později, se graficky nikam neposunul, spíš naopak. Zvukově už je to samozřejmě slabší, protože Captain Comic zvučí pouze z PC Speakeru, ale taková byla doba. Chyby vidím pouze dvě a vzájemně spolu souvisí. Ta první je nešťastně rozložené ovládání na klávesnici, na kterou by byla potřeba ještě asistentova třetí ruka. Druhá připomínka je k plynulosti scrollingu a pohybu hlavního hrdiny. Ten zdaleka nedosahuje nějaké uspokojivé plynulosti. Přesto věřím, že to není chyba hry, ale limitace tehdejší techniky. Zkuste se podívat na Contru pro PC. Vyšla téhož roku a je o parník pozadu. Suma sumárum, hra je velmi zdařilá, ale nebude kvůli svému stáří pro každého.